

Om bilen
Dette er en BMW 1602 fra 1974, som Andreas købte i 2016 i Malmø. Forhåbningen var, at bilen var i god stand og kunne blive et lærerigt projekt undervejs. I 2018 var planen at starte en ombygning med S14-motor, men da karrosseriet blev skilt ad, viste det sig, at bilen var meget dårligt repareret.
Fluxtråd, sikaflex, plader svejset over rust og tykke lag spartel betød, at projektet hurtigt voksede til en langt større restaurering. Siden da er bilen blevet sandblæst, og karrosseriet har fået over 1.000 timers svejsearbejde for at blive fuldstændig rustfri.


Projektet
BMW’en skal nu udstyres med et Group 5-breddekitsæt, S14B20-motor, luftaffjedring og BBS/Rondell splitfælge. Den får desuden en sikkerhedsbur, E9 CSI-fjederben og bærearme, en 188 LSD-differentiale og Recaro-sportssæder for at give bilen den rette karakter. Næste skridt er at montere alle delene i bilen, inden den skal lakeres.
Hvad sker der under Restoration Show?
Op til messen arbejdes der intensivt med at bygge en større gearkassetunnel, montere for- og bagvogn samt svejse buret ind. Under Restoration Show fortsætter arbejdet live med svejsning af nye sædefæster, rengøring af Recaro-sæderne og montering af flere detaljer. Målet er at få bilen klar til den kommende lakering.


